fbpx
1.820.3345.33 hello@expatravel.com

Login

Sign Up

After creating an account, you'll be able to track your payment status, track the confirmation and you can also rate the tour after you finished the tour.
Username*
Password*
Confirm Password*
First Name*
Last Name*
Email*
Phone*
Country*
* Creating an account means you're okay with our Terms of Service and Privacy Statement.
Please agree to all the terms and conditions before proceeding to the next step

Already a member?

Login

Coronaviruset

Info om våre reiser og coronasituasjonen

 

Det er ingenting vi lengter mer etter enn å begi oss ut på eventyr igjen.
Vi forstår at det råder mye usikkerhet og bekymring  – vi forsikrer deg om at vi gjør vårt aller beste for å besvare alle henvendelser i denne ekstreme situasjonen.

Hva gjelder?
Utenriksdepartementet videreførte 03. april 2020 sitt reiseråd fra 14. mars, og reiserådet gjelder pr. i dag inntil videre. Dette betyr at reiserådet gjelder i 14 dager frem i tid.
Vi følger alltid UDs reiseråd, og stopper derfor i samråd med Virke Reiseliv alle våre pakkereiser 14 dager fremover. Varigheten av reiserådet betyr i praksis at reisene kanselleres 14 dager frem i tid.
Dvs. at fra 03. april vil reiser t.o.m. 17. april kanselleres. Gjelder reiserådet f.eks. fra 08. april, vil dette bety at reiser t.o.m. 22. april kanselleres.

For reiser lengre frem i tid enn 14 dager gjelder ordinære avbestillingsregler.
For at en reisende skal ha rett til å avbestille, må vi kunne si med sikkerhet at destinasjonen blir berørt på tidspunktet turen gjennomføres. Ettersom UDs reiseråd vil bli fjernet så snart situasjonen på de ulike destinasjonene anses å være mindre usikker, kan ikke reisende avbestille en tur langt frem i tid og kreve refusjon. Ved slike avbestillinger gjelder våre ordinære avbestillingsregler.

Reiser bestilt etter 29. april 2020
Gebyrfri avbestilling – økt fleksibilitet – null risiko!
Det er mange som ønsker bestille reise, men som ikke tør pga av situasjonen rundt Covida-19 og myndighetenes anbefalte reisebegrensninger.

Mange er bekymret for å miste innbetalt depositum for reiser de booker nå og fremover. Dette har vi full forståelse for.
Vi gir deg derfor full fleksibilitet slik at du allerede nå kan planlegge og bestille sommeren og høstens aktivitetstur uten å risikere å miste innbetalt depositum.

Hvordan avbestiller du din reise?
Du avbestiller din reise ved å sende oss en e-mail med beskjed om avbestilling. Vi sender deg da en avbestillingsbekreftelse som du evt. bruker som underlag til din reiseforsikringsleverandør.
Gå deretter inn på nettsiden til din reiseforsikringsleverandør og fyll ut skadeskjema.
Der legger du med avbestillingsbekreftelsen fra oss som vedlegg.

Refusjon på innstilte, avbestilte og forkortede reiser?
Vi forstår at det er mange som lurer på når de får refundert pengene de har betalt for innstilte reiser.
Alle som venter på refusjoner vil få pengene sine refundert, men det vil ta lengre tid enn både kundene våre og vi selv ønsker. Årsaken til dette er at vi, og hele reisebransjen som helhet, venter på konkrete retningslinjer fra norske myndigheter om hvordan vi skal håndtere tilbakebetalinger til kunder.
Et forslag på dette er nå inne til høring. Vi vil derfor avvente all tilbakebetaling til vi har konkrete retningslinjer fra myndighetene på bordet.
I tillegg venter vi i vår tur på refusjon fra våre leverandører som f.eks. flyselskap og hotell.

Når du reiser med Expa Travel er du alltid dekket av Pakkereiseloven, og vi stiller også garanti til Reisegarantifondet.

Vi ber om forståelse for dette kan ta tid, men kan forsikre alle om at vi gjør vårt ytterste i denne krevende situasjonen. Vi vil også takke for all støtte og forståelse vi allerede har fått.

Vi er virkelig lei oss for situasjonen vi nå står i. Håper den vil roe seg etterhvert, og at vi om ikke lenge kan glede oss med å reise igjen.

Nyttige lenker:

Oppdatert 27. april 2020.